De Bordeneurs

De Bordeneurs

voorsprong in onderwijs

Waar zijn jullie van?

De Bordeneurs helpen het team of de school om te weten waar jullie van zijn. Waar staan jullie voor? Als je in je onderwijs kunt handelen naar deze opvattingen en overtuigingen ontstaat er (meer) leer- en werkplezier. Dat is voorsprong in onderwijs. 

De bedoeling

Willen we onze leerlingen zo snel mogelijk een diploma laten halen? Willen we ze breed vormen en daar tijd voor vrij maken? Vinden we klassikaal onderwijs de beste manier van lesgeven? Of is geheel zelfsturend onderwijs beter? 

Kwalitatief goed onderwijs is mogelijk als elke docent en elke leerling met plezier op school werkt en leert. 

Scholen zoeken steeds meer naar wat zij belangrijk vinden, hoe zij hun onderwijs vorm willen geven en wat zij leerlingen willen leren. 

Wanneer je niet precies weet waar je van bent dan neemt de werkdruk toe en het werkplezier af.

Samen met het team werken wij in een paar sessies toe naar het helder krijgen van jullie opvattingen en overtuigingen. Dit kan met deelteams, maar ook gezamenlijk met een hele opleiding of afdeling.

Wanneer jullie weten waar jullie van zijn kunnen we via de Leerling-Etappe onderzoeken of dit in lijn is met de ervaringen van jullie leerlingen.

Close Menu