De Bordeneurs

De Bordeneurs

voorsprong in onderwijs

Leerling Etappe

Zet eens een andere bril op

De Leerling-etappe is een onderzoek naar de ervaringen van leerlingen. Je krijgt de resultaten visueel gepresenteerd. 

Als team, als docent bied je lesstof aan. Je weet wat je aanbiedt, maar weet je ook wat je leerlingen op dat moment ervaren?

De leerervaring en je onderwijs verbetert als je zicht krijgt op hoe je leerlingen school ervaren. Als je weet wanneer ze positieve en wanneer ze negatieve ervaringen hebben kan je daarop je lesaanbod en organisatie aanpassen. Opdat leerlingen leuker en beter leren. 

Dat kan met de Leerling-etappe!

Het parcours

Jullie bepalen vooraf welke schoolsituatie jullie willen onderzoeken en met welke leerlingen.

Na een verkennend gesprek bij jullie op school organiseren we op basis van de situatie die jullie willen verbeteren, de Leerling-etappe.  

Na de Etappe bespreken we de resultaten met het team.

Er volgt een plan, op basis van de urgentie die nu zichtbaar is geworden.

We begeleiden het team vanuit dat plan op een of meer van de drie genoemde gebieden: systemen/ processen, teamdynamiek en onderwijsontwikkeling.

We sluiten af met een evaluatie waarin we de effecten van de uitvoering bespreken. 

We werken met docenten en leerlingen samen aan de Leerling-etappe. Docenten leren zelf de Leerling-etappe uit te voeren en kunnen daardoor deze zelf uitvoeren in de toekomst. Zodat het team regelmatig met en via leerlingen/ studenten hoort wat echt verbetering verdient. 

Close Menu